Sunday

Syarat Memohon Rebat Telefon Pintar





REBET RM 200 PAKEJ KOMUNIKASI BELIA

Seperti yang sedia maklum bahawa Pakej Komunikasi Belia merupakan salah satu projek yang dilaksanakan oleh pihak kerajaan melalui SKMM dalam bajet 2013 bagi melaksanakan Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI). Tujuannya adalah mempertingkatkan taraf hidup rakyat terutamanya golongan belia dan pihak kerajaan juga mensasarkan golongan belia agar daat menambahkan pertumbuhan ekonomi terutamanya dalam bidang e-perdagangan (e-commerce)

Info terkini yang telah diumumkan bahawa apa jua jenis telefon pintar yang berada di pasaran adalah layak untuk dibeli dengan menggunakan rebet RM 200 dan terikat dengan syarikat telekomunikasi yang terpilih bagi melaksanakan skim PKB seperti berikut :
1. Celcom
2. Clixster
3. Digi
4. Maxis
5. Tune Talk
6. U Mobile
7. YTL Communications
SYARAT - SYARAT PEMOHON
1. Berumur antara 21-30 tahun (kategori belia)
2. Berpendapatan RM 3000 dan ke bawah (kasar)
3. Dikehendaki melanggan pakej jalur lebar yang ditawarkan oleh penyedia perkhidmatan telekomunikasi    yang terlibat jika belum melanggan mana-mana pakej jalur lebar.
4. Hanya satu telefon pintar untuk seorang.

CARA-CARA MEMOHON

kredit : jiwarosak.com
1. Borang pra-pendaftaran perlu diisi secara dalam talian di laman sesawang www.skmm.gov.my atau
2. Anda boleh hadir ke Pusat Internet 1Malaysia yang berhampiran atau wakil-wakil penyedia perkhidmatan terlibat.
3. Permohonan bermula dari 1 Januari 2013 hingga 31 Disember 2013, atau sehingga peruntukan sebanyak RM 300 juta telah dipenuhi (mana-mana terdahulu)

ANDA LAYAK UNTUK MENERIMA REBAT?
Ok, bagaimana untuk mengetahui anda layak atau tidak menuntut rebat ini ?

Anda akan menerima pengesahan dari wakil-wakil penyedia perkhidmatan anda memilih telefon pintar. Anda hanya perlu membayar baki harga telefon tersebut selepas rebat RM 200. Pastikan anda telah melanggan pakej jalur lebar (sila rujuk NO 3 SYARAT-SYARAT PEMOHON)

Tempoh yang diberikan hanya 1 (satu) bulan daripada tarikh pra-pendaftaran untuk membuat tuntutan. Permohonan anda dianggap terbatal jika tuntutan TIDAK dibuat dalam tempoh yang ditetapkan.

Jangan risau, anda dibenarkan untuk mendaftar semula selepas 1 bulan dari tempoh pra-pendaftaran pertama (sila rujuk NO 3 CARA CARA MEMOHON)\

Untuk keteranganatau pertanyaan berkaitan boleh hubungi mereka yang bertanggungjawab melalui email komunikasibelia@cmc.gov.my atau di talian 1-800-88-4040 Isnin-Jumaat jam 8.30 oagi hingga 5.30 petang (kecuali cuti umum) atau hubungi penyedia perkhidmatan yang terlibat atau hadir terus ke wakil-wakil penjual yang sah.


DOKUMEN YANG DIPERLUKAN KETIKA MENUNTUT TELEFON PINTAR

1. Salinan MyKad / Kad Polis / Kad Tentera ; atau
2. Salinan kad pelajar (sepenuh masa / separuh masa)

Selamat maju jaya semua, harap korang semua berjaya tembusi www.skmm.gov.my 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.